گروه شهری: هدفمندی یارانه‌ها که حدود یکماه از اجرایی شدن آن می‌گذرد موجب استفاده بیشتر مردم از شبکه حمل‌ونقل عمومی شده، این در حالی است که برای جابه‌جایی مسافران میلیونی شبکه حمل‌ونقل عمومی در تهران که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد با هدفمندی یارانه‌ها تعداد آنها نیز افزایش یابد، بودجه‌های کلان باید محقق شوند.

در همین ارتباط فاضل موسوی عضو کمیسیون اصل90، شلوغی صف اتوبوس‌ها و ازدحام جمعیت در داخل مترو را حاکی از نیاز مبرم تهران به کمک دولت برای کاهش اثرات ناشی از هدفمندشدن یارانه‌ها دانسته و گفت: شهرداری که به گنج وصل نیست تا بتواند منابع توسعه حمل‌ونقل عمومی را تامین کند.

نماینده خدابنده و عضو کمیسیون اصل 90 در باره تامین بودجه مترو گفت: ترافیک تهران نشان می‌دهد که ما با کمبود وسایل حمل ونقل عمومی مواجه هستیم.با توجه به آزادشدن نرخ بنزین، مردم هم علاقه‌ای به استفاده از خودروهای شخصی خود ندارند.
همچنین عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به آلودگی هوا، توسعه مترو را از راه حل‌های اساسی برای مبارزه با این معضل دانست و ضمن تاکید بر اجرای هر‌چه سریع‌تر قانون کمک به مترو، از دولت خواست تا بخشی از درآمد حاصله از هدفمندی یارانه‌ها را به مترو اختصاص دهد.

محمدرضا شعبانی با تاکید بر حمایت کردن دولت از مترو و اجرای هر چه سریع‌تر قانون کمک به توسعه آن، از قوه مجریه خواست تا بخشی از درآمدهای حاصله از هدفمندی یارانه‌ها را به مترو تخصیص دهد.پیش‌تر نیز نمایندگان دیگری چون علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علی اکبر آقایی رئیس کمیسیون عمران، جمشید انصاری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اسدالله بادامچیان نماینده مردم تهران، مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس، علی‌اکبر اولیا نماینده مردم یزد در مجلس، محمد حسین مقیمی رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی و بسیاری دیگر از نمایندگان بر لزوم پرداخت بودجه مترو از سوی دولت به‌ویژه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرده بودند.

کد خبر 125468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز